awidz.blogspot.com



DOA MENGEKALKAN KASIH SAYANG SUAMI ISTERI

Untuk Disayangi


3:31

Katakanlah (wahai Muhammad): "Jika benar kamu mengasihi Allah maka ikutilah daku, nescaya Allah mengasihi kamu serta mengampunkan dosa-dosa kamu. Dan (ingatlah), Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.



(SURAH AT-TAUBAH AYAT 129


AMALKAN MEMBACA 7 KALI PAGI DAN 7 KALI PETANG

9:129
Kemudian jika mereka berpaling ingkar, maka katakanlah (wahai Muhammad): "cukuplah bagiku Allah (yang menolong dan memeliharaku), tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia; kepadaNya aku berserah diri, dan Dia lah yang mempunyai Arasy yang besar.



SURAH AL-HASYR

DIBACA 3 KALI SELEPAS SOLAT 5 WAKTU 59:21
Sekiranya Kami turunkan Al-Quran ini ke atas sebuah gunung, nescaya engkau melihat gunung itu khusyuk serta pecah belah kerana takut kepada Allah. Dan (ingatlah), misal-misal perbandingan ini Kami kemukakan kepada umat manusia, supaya mereka memikirkannya.



SURAH AL-ANKABUT AYAT 2-3 KENAPA AKU DI UJI...?

29:2
29:3

Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: "Kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)? Dan demi sesungguhnya! Kami telah menguji orang-orang yang terdahulu daripada mereka, maka (dengan ujian yang demikian), nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang sebenar-benarnya beriman, dan nyata pula apa yang diketahuiNya tentang orang-orang yang berdusta. You might also like:



SURAH TAHA.. AYAT 39 MULA DR TANDA JIM KECIL...

menghindari suami dr kahwin lain 20:39
"Letakkanlah anakmu di dalam peti, kemudian lepaskanlah peti itu ke laut, maka biarlah laut itu membawanya terdampar ke pantai, supaya dipungut oleh musuhKu dan musuhnya; dan Aku telah tanamkan dari kemurahanKu perasaan kasih sayang orang terhadapmu; dan supaya engkau dibela dan dipelihara dengan pengawasanKu.



SURAH AL-BAQARAH AYAT 216

KENAPA AKU TIDAK DAPAT APA YANG DIIDAM-IDAMKAN??2:2162:216 Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya.



DOA MENGEKALKAN KASIH SAYANG SUAMI ISTERI

BAGAIMANA HARUS AKU MENGAHADAPINYA?3:200 "WAHAI ORANG-ORANG YANG BERIMAN,SABARLAH DAN CUKUPKANLAH KESABARAN DAN PERTEGUHKANLAH KEKUATANMU DAN PATUHLAH KEPADA aLLAH SUPAYA KAMU BEROLEH KEMENANGAN (SURAH AL-IMRAN AYAT 200)

SURAH AL-BAQARAH AYAT 45 2:45 "DAN MINTALAH PERTOLONGAN KEPADA aLLAH.DENGAN JALAN SABAR DAN MENGERJAKAN SEMBAHYANG ,DAN SESUNGGUHNYA SEMBAHYANG ITU AMATLAH BERAT KECUALI KEPADA ORANG2 YANG KUSYUK"


SURAH AL-BAQARAH AYAT 286

2:286 Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya. Ia mendapat pahala kebaikan yang diusahakannya, dan ia juga menanggung dosa kejahatan yang diusahakannya. (Mereka berdoa dengan berkata): "Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau mengirakan kami salah jika kami lupa atau kami tersalah. Wahai Tuhan kami ! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya. Dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami, dan berilah rahmat kepada kami. Engkaulah Penolong kami; oleh itu, tolonglah kami untuk mencapai kemenangan terhadap kaum-kaum yang kafir".



SURAH AL-ANKABUT AYAT 2-3

KENAPA AKU DI UJI...?
29:2
29:3 Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: "Kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)? Dan demi sesungguhnya! Kami telah menguji orang-orang yang terdahulu daripada mereka, maka (dengan ujian yang demikian), nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang sebenar-benarnya beriman, dan nyata pula apa yang diketahuiNya tentang orang-orang yang



Bagi mengatasi masalah baran suami

cubalah membaca ruqyah (sejenis doa atau ‘jampi’ syar’ie) dengan ayat 69 dalam Surah al-Anbiyaa’ ini semasa barannya muncul:
Wahai api, jadilah engkau sejuk kepada Ibrahim dan peliharalahkesejahteraannya! (21:69)). 21:69 Mudah-mudahan Allah menyejukkan barannya seperti mana api yangmembakar Nabi Ibrahim disejukkan dengan izin Allah. Amin. Apabila berhadapan dengan sikap keras hati suami



DOA MENGEKALKAN KASIH SAYANG SUAMI ISTERI

RESEPI BARU UTK KECANTIKAN DIRI DAN KEBAHAGIAN UMAH TANGGA...

1. Selepas solat Isyak
2. Ambillah segelas air lalu bacalah Surah Al-Fatihah sekali
3. Ayatul Qursi sekali dan Surah Al-Waqi'ah ayat 35-38 sebanyak 7 kali.
4. Tiup dalam air dan minum.
5. Dalam hati, niat untuk menjaga kecantikan diri dan kebahagiaan rumahtangga kita.




SURAH AL-WAQIAH AYAT 35

AYAT2 AL QURAN DAN AMALAN YANG BAIK UNTUK DIAMALKAN UNTUK MENGEKALKAN KASIH SAYANG SUAMI DAN ISTERI... INSYALLAH (SURAH AL-WAQIAH AYAT 35 - 38) 56:35
Sesungguhnya Kami telah menciptakan isteri-isteri mereka dengan ciptaan istimewa,



SURAH AL-WAQIAH AYAT 36

56:36
Serta Kami jadikan mereka sentiasa dara (yang tidak pernah disentuh),



SURAH AL-WAQIAH AYAT 37

56:37
Yang tetap mencintai jodohnya, serta yang sebaya umurnya.(AYAT 37)



SURAH AL-WAQIAH AYAT 38)

56:38
Semuanya itu disediakan) bagi puak kanan;

(AYAT 38)



Antara doa yang diamalkan oleh Rasulullah saw ialah doa di bawah ini.


اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ الْهُدَى وَالتُّقَى وَالْعَفَافَ وَالْغِنَى


Allahumma inni as alukal huda wattuqo wal afaf wal ghina



Maksud: “Ya Allah, sesungguhnya aku memohon kepadaMu petunjuk, takwa,

diri yang terjaga dan kekayaan.”






Basahi Lidah mu dengan menyebut nama ALLAH

"Ya Allah, sesungguhnya kami memohon perlindungan-Mu daripada kelemahan, kemalasan, sifat pengecut, kedekut, nyanyuk, dan azab kubur. , kami memohon perlindungan-Mu daripada ilmu yang tidak bermanfaat, hati yang tidak khusyuk, nafsu yang tidak puas, dan doa yang tidak dikabulkan."


Comments